Sunday 22 April 2012

Kursus Ekspress

Assalamualaikum

Gayong Maarifat ialah silat yang cukup ekspress , dan terlalu ekspress kebanyakan orang yang mempelajarinya tidak mampu untuk mencerap ilmunya dengan baik.
jika diperhatikan didalam posting sebelum ini kita dapati ada susun atur silibus dalam permainan fizikal Gayong Maarifat dapat dilihat hanya sedikit pelajaran nya.

Saya dihujani denngan persoalan untuk memendek kan jangkamasa kursus Jurulatih kepada seminggu, bagi saya tiada masalah jika hanya untuk HAFAL namun untuk menguasai nya maka perlukan masa yang lebih lama, apatah lagi falsafah persilatan Gayong Maarifat ialah RENCAH bukanya HAFAL.

Dan sekali lagi jika diteliti susun atur silibus Gayong Maarifat peringkat cindai kuning 1, 2 dan 3 (lulus melayak kan diri untuk bergelar pendekar setia) tidak terdapat satu pun pelajaran buah hafalan. Ini adalah kerana seperti yang dinyatakan falsafah Gayong Maarifat ialah RENCAH ,

Bagi mereka mereka yang telah berada dalam Gayong Maarifat rajin rajin lah mengkaji, sekiranya malas mengkaji maka tidak akan FAHAM

Bagi yang berminat untuk menyertai kami anda dialu alukan

2 comments: